Zeeman gelooft in eenvoud, dit zie je terug in hun assortiment, winkels én webshops. Toch gaat Zeeman zich meer focussen op omnichannel en zijn ze de weg van de digitale transformatie ingeslagen.
Annette Verhoeven (Lead Sitemanager) en Romy Zaal (inkoper kinderkleding) namen de bezoekers tijdens de Webwinkel Vakdagen mee in hun groei van de afgelopen jaren. ‘Wij geloven in de kracht van eenvoud’ aldus Zaal. En dat dragen ze uit met hun zuinige imago. Echter, ook hun webshop ademt eenvoud uit en het bedrijf vindt het tijd worden om hierin uit te breiden.
Een van de grote uitdagingen tijdens deze transformatie is de stap maken naar instore picking. Het is momenteel nog niet mogelijk om online bestellingen in de winkel op te halen. Verhoeven zegt hierover: ‘Die mogelijkheid hebben we niet en daar balen we van. Eigenlijk willen we de stap overslaan waarbij we een pakket naar de winkel brengen zodat de klant het daar op kan halen. We willen direct gaan naar instore picking, dus dat de winkel de bestelling uitzoekt, omdat het goedkoper is en je minder met goederen aan het slepen bent.’ De artikelstructuur binnen Zeeman is daar echter nog niet op ingesteld, iets wat wel een grote wens blijkt te zijn.
Zeeman heeft momenteel zo’n 1300 winkels in zeven landen (ook webshops), waarvan 454 winkels in Nederland. Sinds 2021 zijn ze hun winkelconcept 3.0 binnen Nederland en België aan het uitrollen en het plan is om dit ook in de andere landen te gaan doen. Daarnaast zijn ze aan het testen met tex.tracer, een platform waarmee de reis van een product compleet in kaart gebracht wordt.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Zeeman wil webshops uitbreiden
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.