Sportshop Keller Sports heeft faillissement aangevraagd en de bedrijfsactiviteiten gestaakt. Het bedrijf was in Nederland actief met een webshop.
In een verklaring laat het van oorsprong Duitse bedrijf weten dat moederbedrijf Keller Group al in november 2022 faillissement heeft aangevraagd. Als oorzaak worden ‘wereldwijde problemen met de toeleveringsketen en de aanzienlijk verslechterde consumenten- en marktomstandigheden’ genoemd.
In de tussentijd heeft Keller Sports nog wel een poging gewaagd om een investeerder te vinden die het bedrijf uit het slop kon trekken, maar dat is niet meer gelukt. ‘Hoewel de onderhandelingen met één bieder over een voortzetting op het punt stonden afgerond te worden, trok deze bieder onverwachts zijn bod in’, aldus het bedrijf in een verklaring.
De webshop van het bedrijf is inmiddels offline. Ongeveer 60 medewerkers worden getroffen door het faillissement, evenals klanten die nog een bestelling bij de webshop open hadden staan.
Consumenten die kozen voor achteraf betalen met Klarna en nog geen bestelling hebben ontvangen zitten safe. Niks ontvangen en niks betaald. Goede manier van consumentenbescherming bij niet leveren of faillissement van een webwinkel.
Help! Ik heb gekozen voor Klarna, spullen ontvangen, en vervolgens alles weer retour gestuurd. De retour wordt echter maar niet verwerkt, en ik heb nog niets betaald ook. En nu zegt Klarna dat ze hier niets mee te maken hebben, en dat ik in principe gewoon een betalingsverplichting heb naar hun. Wellicht kunnen jullie mij adviseren wat te doen?
Ik heb hetzelfde. Besteld via Klarna. Spullen retour gestuurd, zelfs een ontvangstbevestiging van Keller nog gekregen maar er wordt niks retour geboekt. Heb ook nog niks betaald maar Klarna houdt je aan de betaalverplichting en geeft aan dat je het zelf met Keller moet uitzoeken. Ik betaal niks maar het is erg vervelend. Dacht dat Klarna meer garanties gaf naar hun kopers.
Jammer dat deze online winkel weg is. Had een abonnement. Mijn north face jas komt als laatste aankoop daar vandaan. Sterkte voor alle medewerkers.
Het is inderdaad jammer. Ik had ook goede ervaringen met het bedrijf gemaakt.
Is het mogelijk dat ik nog mijn geld kan terugkrijgen? Ik heb namelijk iets besteld maar niks ontvangen en het webshop is nu niet meer bereikbaar
Je kunt een claim indienen en achter in de rij aansluiten maar de kans is echt 0,0 eerst de salarissen en de lonen van curatoren en noem maar op. Als ze voorraad hebben komt er waarschijnlijk een doorstart nadat het faillissement is afgehandeld en kun je de meuk allicht goedkoop kopen.
Ik heb ook zoiets, maar hoe sluit ik 'achteraan in de rij'? Gewoon een mailtje naar klantenservice over de missende bestelling? Nu ik toch niets meer te verliezen heb, zou ik dan wel nog die "0,0" kans willen grijpen op eventuele overige voorraad...
je zal je als schuldeiser moeten melden bij de curator maar kans inderdaad klein dat je wat terug zal krijgen.
Mooi dat ze failliet zijn! Net als Athleteshop, TOM etc zonder marge marktaandeel willen kopen loont uiteindelijk niet. Je hebt marge nodig om bestaansrecht te willen hebben.
Waarschijnlijk een concurrent van jou toch? Dan weet je ook dat wat je zegt helemaal niet waar is toch?
Weet niet wat dit heeft te maken met concurrentie.... Maar laagste prijs en geen marge loont uiteindelijk niet :).
Mooi zou ik het niet noemen maar je hebt gelijk met jouw analyse. De grote sportketen zoals Nike en Lululemon maken ook winst. Dus met onverwachte marktomstandigheden heeft het niets te maken. Maar Nike en L. investeren in betere producten, technologie en branding. Lijkt alsof zonder grote marges geld maken in deze markt inderdaad niet mogelijk is.
Ik heb een pakket met 4 schoenen terug gestuurd maar Keller-Sports en dit is met achteraf betalen nog niet betaald. Echter krijg ik geen bevestiging van de organisatie dan mijn schoenen terug zijn. Ook heb ik nog twee paar schoenen thuis die niet geretourneerd zijn maar ook niet betaald (Klarna). Wat zijn mijn opties? Ik verwacht namelijk niet dat ik mijn retour ooit nog bevestigt krijgt.
Hier hetzelfde probleem. Schoenen via Betaling klarna besteld, geretourneerd maar geen bevestiging krijgen. Hoe nu verder? Geen idee.. Fijne zaak
Ik had net pas een Premium abonnement afgesloten. Ik had er nog graag gebruik van gemaakt, maar de website is er niet meer.
Idem. In november is bij mij het bedrag voor het premium-lidmaatschap nog van de rekening gegaan. Terwijl dat ik hier nu lees dat in november 2022 het faillissement reeds werd aangevraagd.
Echt schandalig! Ik heb op 7 maart nog in een persoonlijke mail van Keller sports een retourlabel ontvangen. Schijnbaar was toen al bekend dat het bedrijf failliet was! Het artikel (twv 260 euro) heb ik retour gestuurd, maar ik kan schijnbaar fluiten naar mijn geld. Echt schandalig dat ze mij de jas hebben laten terugsturen. Dan had ik deze wel gehouden.
In november is er nog abonnementsgeld ingehouden, terwijl ik nu niet meer op de webshop kan. Krijg ik nog mijn geld terug?
Hoi, Hoe zit het met de abonnementen die zijn allemaal gestopt ga ik vanuit. Hoef je niet zelf op te zeggen dan.