Domino’s Pizza heeft halfjaarcijfers gepresenteerd waaruit blijkt dat het de afgelopen zes maanden vooral veel klanten verloor door de hogere prijzen van pizza’s. Klanten vielen vooral weg bij bezorging.
De keten berekent de stijgende kosten van voedsel direct door in de prijs van een pizza en dat heeft gevolgen voor de resultaten. Een woordvoerder laat aan het FD weten dat een Pizza gemiddeld 17 tot 20 procent duurder is geworden. Daardoor daalde het aantal klanten. Ondanks dat de omzet nog wel licht steeg, komt het brutoresultaat 45,8 procent lager uit. Exacte cijfers deelt Domino’s Pizza niet.
Daarnaast heeft het bedrijf de afgelopen tijd meer geïnvesteerd in winkels en het hoofdkantoor. Daar verwacht Domino’s op de lange termijn van te profiteren, maar dat heeft wel gevolgen voor de resultaten op de korte termijn. Ceo André ten Wolde van DPE Europe, het moederbedrijf van Domino’s Pizza, zegt wel vertrouwen te hebben om de uitdagingen op korte termijn te overwinnen.
ja ik ben er een van , pizza van 10 euro kost nu opeens 22 euro voor te bezorgen en drie keer op rij een koude pizza gekregen toen was voor mij de maat vol. had een klacht ingedient , en toen kreeg ik een tegoed bon voor als ik de volgende keer een pizza wilde bestellen kwam ik erachter dat de kortingsbon helemaal niet werkte en al gebruikt was . dus ja nooit meer.
Ik bestel wel eens wat bij dominos, wat mij laats tot verbazing bracht is dat de sandwich een kwart kleiner zijn geworden en dat de kip ander smaakt en alles is met 15 tot 20% duurder geworden, MacDonald is daarin tegen goedkoper dan dominos..