Twinkle | Digital Commerce

De Bazaar verandert met de tijd mee

2023-01-24
1000562
  • [branded content]
  • 3:09

Misschien ken je ons van vroeger als de “zwarte markt” of gewoon als “Beverwijk”. Dan ben je in voor een verrassing. Want we zijn behoorlijk veranderd.

Het bruist!

We hebben ons in 40 jaar ontwikkeld van een zondagsmarkt met 500 kramen naar 70.000 m2 outlets, boetiekjes, kramen en horeca. Bij ons komen in het weekend handelaren en bezoekers uit de hele wereld samen. Er zijn meer dan 40 nationaliteiten op ons terrein gevestigd en allemaal hebben zij hun eigen producten meegenomen. Ons winkelgebied heeft 95% bezetting en elk weekend ontvangen we ca. 40.000 bezoekers.

Mooie merken

Steeds meer mooie merken hebben de weg gevonden naar De Bazaar. De Hema, Leenbakker, Amy Witgoed, Etos en Blokker hebben al positieve ervaringen opgedaan met een outlet voor hun internet retouren en overstock. Ook al is De Bazaar als geheel alleen in het weekend open, deze outlets hebben al klanten als ze aan het inrichten zijn.

Sommige merken zoals Etos en Leen Bakker maken gebruik van hun eigen merknaam om bezoekers te trekken. Anderen kiezen ervoor om onder een nieuw label te verkopen. Beide opties zijn succesvol gebleken.

Inclusief

Met ons bezoekersaantal (ca. 40.000 per weekend) staan we in de top 2 van meest bezochte bestemmingen in Nederland voor een dagje uit, samen met de Efteling. Bezoekers komen uit heel Nederland en komen echt om te winkelen. Hun culturele achtergrond is heel divers. Er zijn meer dan 40 nationaliteiten op ons terrein te vinden. Daarom is De Bazaar ook een fijne plek om de populariteit van je producten onder verschillenden doelgroepen te testen.

Groen

In de afgelopen jaren, óók tijdens Corona, hebben we veel geïnvesteerd in verduurzaming. We willen energie neutraal worden en het milieu zo min mogelijk belasten. We scheiden al het afval op ons terrein en kunnen meer dan 90% ervan recyclen. Onze ca. 3.000 zonnepanelen leveren bijna 1 GigaWatt stroom. Daardoor is de Bazaar door de week op zijn minst zelfvoorzienend en leveren we ongebruikte stroom terug aan het net. In het weekend leveren de panelen 35% van de stroombehoefte van De Bazaar. We hebben al jaren laadpunten voor elektrische auto’s en dit jaar breiden we die met een flink aantal nieuwe laadpalen uit.

Ondernemend en innovatief

De Bazaar was in de jaren ’80 de eerste markt die elke zondag open was. We waren het eerste winkelgebied dat wetenschappelijk gevalideerd bezoekersmarketing deed op basis van winkelgedrag in plaats van demografische gegevens. We waren de eerste met een interactieve digitale plattegrond waar je alle winkels op kunt terugvinden en lege winkels op kunt reserveren. Tijdens corona waren we de eerste retaillocatie waar ’s nachts een UV-C robot de hallen ontsmette.

En we waren het eerste winkelgebied waar outlets met Internet retouren hun deuren openden. We begonnen ermee in 2018, toen de mensen nog gek opkeken van A-merken voor kortingen tot 80%. Maar inmiddels zijn internet retouren en andere voordelige partijhandel niet meer weg te denken uit het straatbeeld. Winkels met partijhandel zitten door alle categorieën heen: fashion natuurlijk, maar ook witgoed, bruingoed, drogisterij-artikelen en thema-artikelen zoals kerstspullen.

Knallen in 2 dagen

De Bazaar is een fijne plek als je flexibel wilt ondernemen. Een fysieke winkel vullen en bemensen kan soms een uitdaging zijn, maar bij ons is dat een stuk makkelijker. We zijn alleen in het weekend open, dus is personeel organiseren goed te doen. Je krijgt de aanloop die je normaal in een week hebt, nu lekker in een weekend. Compact en makkelijk. De kosten houd je hiermee laag en de opbrengsten hoog.

Wij bieden al contracten vanaf 4 weekenden, zodat je bijvoorbeeld kan uitverkopen of testen. Heb je iets langer nodig, dan hebben we een flexcontract van 12 weken. Weet je al dat je product hier gaat lopen of ben jij een lange termijn denker, dan kun je onze standaard huurovereenkomst tekenen voor de periode van 2 jaar. Alles is bespreekbaar.

In de woorden van Mahira van Zarin Fashion: “Ik heb de hele dag door leuke klanten en je maakt iedere dag wel iets bijzonders mee!”

Pak je kans

Dit artikel verschijnt in initiatief van De Bazaar