56 procent van de consumenten voelt geen schaamte over het online shopgedrag. Desondanks is een groter deel (62 procent) wel degelijk bewust van de gevolgen die bezorgingen hebben op het milieu.
Dat blijkt uit onderzoek van TrustDeals. Slechts 12 procent van de Nederlanders schaamt zich voor de pakketten die aan de deur worden bezorgd. Een grotere groep (32 procent) schaamt zich niet direct, maar is er wel mee bezig. En 56 procent zegt dus helemaal geen bezorgschaamte te kennen.
Wel zijn er wat irritaties onder consumenten over pakketbezorgingen bij de buren. Dat blijkt niet altijd soepel te verlopen. Zo voelt 48 procent zich bezwaard als een pakket bij de buren wordt bezorgd en zegt 10 procent zich ‘soms een postkantoor te voelen’ door de hoeveelheid pakjes van de buren. Ook vindt een groep dat pakketten van buren niet snel genoeg worden opgehaald.
Nederland – Duitsland
Hetzelfde onderzoek is ook uitgevoerd onder Duitse consumenten. Daar is de groep die bezorgschaamte voelt aanzienlijk groter. 40 procent van de Duitsers voelt bezorgschaamte tegenover 12 procent van de Nederlanders.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
‘Ruim de helft consumenten kent geen bezorgschaamte’
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.