Twinkle | Digital Commerce

Albert Heijn: al 350.000 Overblijvers-pakketten verkocht

2023-01-18
1000562
  • [nieuws]
  • 0:46

Sinds de introductie in september 2022, verkocht supermarkt Albert Heijn al 350.000 pakketten van anti-verspillingsapp Overblijvers.

De supermarkt begon in januari 2022 een test met de app, waarbij klanten tasjes met producten die tegen de uiterste houdbaarheidsdatum aanzitten kunnen kopen. Al gauw werd dat opgeschaald. Sinds september is AH Overblijvers beschikbaar in alle winkels in Nederland. Volgens Albert Heijn past de app in zijn missie om klanten voordeling inkopen te laten doen en werkt het voedselverspilling tegen te gaan.

Albert Heijn maakt de tussenstand bekend bij een overzicht van de jaarprestaties. Daarin meldt het bedrijf dat het marktaandeel in 2022 is toegenomen naar 37 procent. In België werd daarnaast het bezorggebied voor online boodschappen verdubbeld.

De online omzet van Albert Heijn is het afgelopen jaar gegroeid naar meer dan 10 procent van het totaal. Om hoeveel omzet het specifiek gaat is nog niet bekend.