De populariteit van flitsbezorgers is over het hoogtepunt heen en zal in 2023 nog meer afnemen. Uit onderzoek blijkt dat bijna de helft van de klanten volgend jaar minder wil gaan bestellen.
Twintig procent van de klanten geeft aan helemaal niets meer te gaan bestellen bij flitsbezorgers. Dat blijkt uit onderzoek van GfK, waarover onderzoeker Norman Buysse toelichting geeft aan Distrifood. Afgelopen zomer was de piek te zien van flitsbezorgergebruik: toen was 4,5 procent van de Nederlanders klant bij een flitser. In oktober zakte dat percentage af naar drie procent. ‘Daarmee zijn we bijna terug op het niveau van begin dit jaar,’ aldus Buysse.
Volgens het GfK zijn er verschillende redenen voor de afname van de populariteit. Zo is een belangrijke doelgroep van jonge alleenstaanden relatief het hardst getroffen door de inflatie. Ook lukt het de flitsers niet om zich te profileren als online super. Klanten van flitsbezorgers gebruiken de dienst vooral voor vergeten boodschappen of impulsaankopen.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
‘Populariteit flitsbezorgers neemt in 2023 verder af’
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.