Twinkle | Digital Commerce

‘Nostalgische producten in trek’

2022-12-15
1000562
  • [nieuws]
  • 0:44

Consumenten kochten het afgelopen jaar vooral meer producten die nostalgische gedachten oproepen. Er is een opvallende groei in de verkoop van items geïnspireerd door de 18e eeuw tot het begin van de 00’s.

Dat concludeert Klarna in een onderzoek, gebaseerd op transacties van 150 miljoen gebruikers en 450.000 retailers wereldwijd. Klarna ziet een opvallende groei in productgroepen met producten ‘van vroeger’, zoals klaptelefoons en bedrade koptelefoons, evenals iPod Mini’s en boomboxen. De verkoop van bedrade koptelefoons steeg in februari wereldwijd met 317 procent in vergelijking met een gemiddelde maand in 2021.

Ook ziet Klarna een verkooptrend in hyper feminity, zoals een groei van de verkoop van roze producten, ballerina’s en nageldiamanten.

Het is voor het eerst dat Klarna een jaarlijks trendrapport publiceert.