Twinkle | Digital Commerce

Nieuw in de Markt: Pommie

2022-12-20
1000562
  • [interview]
  • 1:26

Gebreid in een van de laatste breifabrieken van Nederland: producten van babymerk Pommie. Te koop in vijf zachte kleuren.

Pommie is een Nederlands babymerk dat zich richt op het ontwerpen en ontwikkelen van ‘mooie, kwalitatieve en duurzame baby(kamer)accessoires’. ‘We hebben er bewust voor gekozen om de producten via onze eigen webshop Pommie-store.nl te verkopen. Daar kunnen we de merkbeleving die we willen realiseren ook in de online omgeving zo goed mogelijk vormgeven’, begint Jesse Bijlsma, die samen met Chloë Kusse Pommie oprichtte. De webshop was al een tijdje klaar, maar door externe omstandigheden is de daadwerkelijke verkoop pas zeer recent begonnen. Momenteel biedt Pommie een aantal verschillende producten, waaronder een slaapzak, een badcape, een wiegdeken en een bandana slab. ‘We onderscheiden ons in de markt door bij de ontwikkeling van de producten constant de focus te hebben op de combinatie van kwaliteit, schoonheid en duurzaamheid’, vertelt Kusse. ‘Onze producten stralen rust, warmte, comfort en sereniteit uit. Elk artikel is met zorg gemaakt en dat zie je terug tot in de details.’

Alles wordt in Nederland gefabriceerd. De eigenaren beheren zelf de voorraad in hun eigen opslagruimte. Daarnaast werken ze samen met Sendcloud en PostNL voor de verzending.

Bijlsma gebruikt zowel online als offline marketing om de webshop en het merk bekendheid te geven: ‘Denk aan SEO, socials, influencers, free publicity, maar ook aan fairs, beurzen en markten, flyers bij verloskundigen en consultatiebureaus.’ De uitdaging is nog om potentiële klanten online te overtuigen van de prijsklasse. ‘In het echt ervaren mensen meteen dat de producten zich onderscheiden door mooie afwerking en hoge kwaliteit. Online is dat wat lastiger over te brengen’, aldus Kusse,

In de toekomst willen de eigenaren de collectie vergroten met andere producten, en hun verkoopkanalen uitbreiden door samenwerkingen met andere webshops en winkels.