Intersport wil het online omzetaandeel omhoog krijgen naar 60 procent in 2030. In het boekjaar 2020/21 was online goed voor 38 procent van de omzet.
De gehele omzet van Intersport was in het boekjaar 2020/2021 zo’n 2,65 miljard euro, waarvan dus 38 procent toe te schrijven is aan online. Binnen acht jaar moet dat zijn opgeschroefd naar 60 procent, zo weet het Duitse vakblad Internetworld. Eind januari zal Intersport de cijfers over het huidige boekjaar bekendmaken.
De fundatie voor online werd in de afgelopen coronajaren al versterkt. Er werden miljoenen geïnvesteerd in digitalisering en goederenbeheer, wat de toeleveringsketen heeft verbeterd. Bovendien houdt de populariteit van fit zijn uit de coronaperiode aan en zorgt dat ook met de huidige inflatie nog voor een aanhoudend hoge klantvraag naar sportartikelen.
Ook kondigde Intersport vandaag een samenwerking aan met SnowWorld, waarbij ski’s, snowboards en bijbehorende schoenen gehuurd kunnen worden. Intersport heeft in de Alpen honderden winkels, waar wintersporters de materialen voor vertrek kunnen reserveren. De gehuurde materialen staan dan klaar voor de gast op de dag van aankomst.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Intersport wil online aandeel fors opschroeven
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.