Branchevereniging Thuiswinkel.org heeft deze week de eerste editie van de E-commerce Poort gehouden, waarin verschillende e-commerce professionals en beleidsmakers de dialoog aangaan over actuele onderwerpen. De eerste editie stond in het teken van duurzaamheid.
Een volledig duurzame e-commercesector vraagt om intensieve samenwerking tussen verschillende ketenpartners en politici. ‘Na de jarenlange groei van e-commerce is het noodzakelijk om te veranderen’, stak algemeen directeur Marlene ten Ham van wal. ‘De transformatie naar duurzame businessmodellen is een grote uitdagende opgave en dwingt tot samenwerking, met ketenpartners, maar ook met concurrenten.’
Aan de discussie deden, naast verschillende vakexperts, ook Tweede Kamerleden Kiki Hagen van D66 en Eva van Esch van de Partij voor de Dieren mee. Hagen pleit voor een duurzaamheidsdoel voor de lange termijn, en hieraan ook vast te houden. Daarnaast riep ze op om tot verboden te komen voor ‘onwenselijke praktijken’, zoals een verbod op niet herbruikbare materialen die direct naar de verbrandingsoven gaan. Van Esch: ‘Het is de taak van de overheid om sturend te zijn, maar als een keurmerk zoals dat van Thuiswinkel.org ook voor duurzaamheid te gebruiken is, wordt het voor de consument erg inzichtelijk wat duurzaam is.’
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Eerste E-commerce Poort in het teken van duurzaamheid
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.