Twinkle | Digital Commerce

Parfumado haalt groeigeld op en wil internationaal uitbreiden

2022-09-08
1000562
  • 1:21

Online parfumerie Parfumado heeft in een investeringsronde 3,2 miljoen euro opgehaald. In totaal heeft het bedrijf nu sinds de oprichting in 2017 4,5 miljoen euro opgehaald.

De investeringsronde werd geleid door Borski Fund en Rabobank, ook bestaande aandeelhouders – waaronder investeerder Michel Perridon (bekend van Dragons’ Den) – deden eraan mee.

Met het geld wil Parfumado internationaal uitbreiden, verdere strategische samenwerkingen aangaan en het product en platform verder innoveren. Het bedrijf is momenteel in drie markten actief, te weten Nederland, België en het Verenigd Koninkrijk. Daar moeten in de nabije toekomst twee markten aan worden toegevoegd. Waarschijnlijk worden dat Duitsland en Denemarken. Naar Zweden, Zwitserland en Oostenrijk wordt ook gekeken. Nederland en België zijn de grootste markten voor het platform.

Ook gebruikt Parfumado de investering om het format uit te breiden. Klanten kunnen bij Parfumado een abonnement nemen op parfum, en daarbij maandelijks nieuwe parfums uitproberen. Naar eigen zeggen is het platform onderscheidend op gebied van data. Zo wordt van iedere gebruiker een beautyprofiel gemaakt en wordt deze aangevuld met reviewdata van de producten die worden uitgeprobeerd. Het bedrijf wil investeren in het uitbouwen hiervan.

‘Deze investering laat het potentieel zien van online sampling en we kijken ernaar uit om samen met onze investeerders, die naast kapitaal ook hun internationale netwerk en expertise inbrengen, de manier waarop we parfum en beauty ontdekken te veranderen', reageert Floor van Rooy, oprichter van Parfumado aan.

Parfumado werd eind 2017 opgericht door broer en zus Martijn en Floor van Rooy en is nu naar eigen zeggen een van de snelst groeiende spelers in de online parfum en beauty sampling-markt.