Met een jong en ambitieus team werkt MvH Media dag in dag uit aan de online zichtbaarheid van hun klanten. Hun doel? Optimaal rendement halen uit de online positionering, gebruikmakend van de laatste ontwikkelingen en innovatieve mogelijkheden in online marketing. “Door kennis te delen hopen we met elkaar wijzer te worden. Dat is dan ook precies wat we gaan doen op Shopping Today 2022”, aldus MvH Media directeur, Mark van Hattum.
“We zijn dol op online marketing en voor elke klant - in binnen- én buitenland - zoeken wij dan ook de beste online oplossing die zorgt voor het gewenste resultaat”, begint Mark. “We willen niet alleen succesvol zijn in het behalen van doelen, maar boven alles onze kennis delen. We vinden dit belangrijk en doen dat ook in onze samenwerkingen. Door samen kennis te delen, wordt het uiteindelijke eindresultaat veel beter. We proberen te allen tijde om het verlengstuk te zijn van de interne marketing(structuur) van onze opdrachtgevers en werken regelmatig op locatie zodat we nog beter en dieper in kunnen gaan op de inhoud.” Dat dit zijn vruchten afwerpt moge duidelijk zijn. MvH Media werd in 2021 door Deloitte genomineerd voor de Fast 50 Technologie en diverse klanten staan in de Twinkle 100. Het bewijs dat wat ze doen werkt.
Deep dive
Wie het geheim van deze Brabantse smid wil ontdekken krijgt daar op Shopping Today 2022 ruimschoots de kans toe. Deze dag geeft MvH Media namelijk meerdere sessies in hun eigen zaal, de Digital Inspiration Room. Het is waar bezoekers inspiratie op kunnen doen en een deep dive kunnen nemen in de wereld van online marketing. “Shopping Today is voor ons een belangrijk event omdat het bekendstaat als hét e-commerce event waar kennis wordt gedeeld. Ontwikkelingen in de wereld van online marketing gaan snel. Soms zelfs zo snel dat wat in boeken staat alweer is achterhaald. Omdat kennisdelen is verweven in onze kernwaarden vinden we het belangrijk om hier aanwezig te zijn en onze inzichten te delen. Wat MvH Media doet leent zich bij uitstek om uit te lichten in praktische sessies. Dat we in onze eigen, exclusieve ruimte in kunnen gaan op essentiële onderwerpen vinden we dan ook ontzettend waardevol. Daarnaast staan naast de ingang van de Digital Inspiration Room collega’s klaar om voor, tijdens en na de sessies prangende vragen te beantwoorden en te sparren.”
Succesvolle online marketing
Gedurende Shopping Today zijn er zes verschillende sessies van MvH Media bij te wonen die gelijklopen met het hoofdprogramma. De bijeenkomsten gaan over online marketing en in iedere sessie staat de inhoud centraal. Meer in het bijzonder gaan ze over SEO, SEA, big data, social media en een strategische e-commercesessie. “Afgelopen jaar zijn we 12 keer genomineerd voor de Dutch Search Awards. Onze SEO-specialist - die ook de presentatie geeft - werd zelfs uitgeroepen tot beste SEO-consultant. In de sessie over SEO deelt hij de laatste trends, inzichten voor komend jaar en laat hij zien waar je op moet letten om een succesvolle strategie in 2023 te kunnen voeren. Dat iemand met bewezen verstand van zaken zijn kennis deelt, maakt de bijeenkomst denk ik nog interessanter.”
Naast zoekmachine optimalisatie (SEO) zijn ook SEA en social media belangrijk voor succesvolle online marketing. In toenemende mate wordt automatisering belangrijk binnen Google Ads. Hoe pas je dit nu concreet en succesvol toe in je Google Ads Strategie? “Omdat veel bedrijven worstelen met het toepassen van automatisering delen we inzichten en geven we concrete tips zodat je begrijpt hoe je dit goed toepast in je eigen campagnes.” Kijkend naar social media kanalen ziet MvH Media dat personalisatie steeds belangrijker wordt om op te vallen. Alles over personalisatie en social media wordt dan ook besproken in de social media sessie. “Dé hamvraag van veel bedrijven gaat over personalisatie en social media, en hoe je dit schaalbaar inzet. Dat komt in deze bijeenkomst uitgebreid aan bod. In beide bijeenkomsten bespreken we uitgewerkte experimenten, laten we de voor- en nadelen zien en lichten uit waar je op moet letten.”
Big data behapbaar
Uiteraard is Mark zelf ook aanwezig op Shopping Today. Dat niet alleen, hij presenteert twee van de zes bijeenkomsten. In één sessie gaat hij in op de benodigde combinatie van online marketing en data. Big data is, de naam zegt het al, groot. Ondanks dat probeert het Dongense online marketingbureau dit omvangrijke onderwerp behapbaar te maken en praktische take-aways te geven zodat iedere organisatie - groot en klein – er zelf mee aan de slag kan. “Bij MvH Media geloven we dat big data één van de meest beslissende succesfactoren is voor je toekomst. Omdat we willen dat je na onze sessie daadwerkelijk zelf aan de slag kunt, delen we praktische tips en inzichten die bedrijven en werknemers zelf kunnen toepassen in hun marketingstrategie.”
Economische tegenslag
De vijfde bijeenkomst gaat over e-commerce in tijden van recessie. Eén waarvan Mark denkt dat deze zeer relevant gaat zijn in de online marketing strategie. “Het merendeel van webshops is gewend om e-commerce te bedrijven met forse rugwind. Maar de kans is groot dat je straks te maken krijgt met tegenwind. Juist op zo’n moment kun je met slimme keuzes in de online marketing strategie ‘profiteren’ van roerige economische tijden. Een aantal van die overdenkingen deel ik in deze sessie. Ons doel van deze dag én alle sessies is dat bezoekers weggaan met waardevolle informatie en tips waar ze mee aan de slag kunnen. We delen onze inzichten dan ook op zo’n manier dat je ze zelf kunt toepassen.”
Dit artikel is tot stand gekomen in samenwerking met MvH Media
Tekst: BBP Media | Beeld: Zuiver Beeld