Twinkle | Digital Commerce

Tommy Hilfiger zet circulaire stap met tweedehands platform ThredUp

2022-08-15
1000562
  • [nieuws]
  • 0:48

Kledingmerk Tommy Hilfiger zet stappen in de wederverkoop van kleding. Niet via het eigen platform, maar dat van de nieuwe partner ThredUp.

Klanten van Tommy Hilfiger in de VS kunnen een verzendlabel printen via een speciaal gelanceerde webpagina. Vervolgens kunnen ze een geschikte tas of doos vullen met gedragen Tommy Hilfiger herenproducten en dames- en kinderartikelen van elk merk. Daarvoor in de plaats krijgen ze winkeltegoed dat ze zowel op de webshops als in een fysieke winkel van Tommy Hilfiger kunnen uitgeven.

‘Deze samenwerking is onze laatste stap in onze reis om een volledig circulair merk te worden’, aldus Esther Verburg, uitvoerend vice president van duurzame bedrijfsvoering en innovatie van Tommy Hilfiger Global en PVH Europe. ‘De Amerikaanse markt zit vol met circulair potentieel, en samen met ThredUp hopen we een blijvend verschil te maken.’

De dienst is voor nu alleen nog in Amerika beschikbaar.