Twinkle | Digital Commerce

Luxplus maakt luxe betaalbaar voor het grote publiek

2022-07-27
1120630
  • [interview]
  • 1:12

Luxplus is een online beautystore met producten voor persoonlijke verzorging. Ze werken met een uniek ledenconcept waarmee het luxe betaalbaar maakt voor het grote publiek. Het van oorsprong Deense bedrijf opent binnenkort de eerste fysieke winkel en breidt verder uit naar andere landen.

Je kunt bij de beautystore terecht voor haarproducten, bodycare, skincare en makeup. Maar, je moet wel lid zijn om van de voordelen te profiteren. Countrymanager Ivo Bulten vertelt: “Het belangrijkste voordeel is dat je met een lidmaatschap lagere prijzen voor de producten betaalt dan bij onze concurrenten. Daarnaast krijg je gratis verzending en je spaart punten waarmee je korting op je volgende bestelling ontvangt.”

Concurrerende markt

De markt van beautyproducten is erg concurrerend. Toch is het Luxplus gelukt om snel een serieus marktaandeel op te bouwen. Iets waar Ivo trots op is. “Qua concept zijn we uniek. Daar ligt onze kracht. We onderscheiden ons met name op de prijs, maar willen ook een goede gebruikerservaring bieden. Dus richten we ons ook op een heel breed assortiment, snelle gratis verzending en het opsturen van samples, bijvoorbeeld. De website krijgt nu ook een geheel nieuwe look, met als doel een betere ervaring te bieden.”

“Voor ons is het lidmaatschap van Thuiswinkel.org belangrijk, omdat we betrouwbaar moeten overkomen op onze websitebezoekers. En in Nederland hoort het Thuiswinkel Waarborg daar gewoon bij. Maar, Thuiswinkel.org is voor ons ook erg waardevol dankzij de e-Academy, de webinars en het advies dat we op verschillende vlakken van ze krijgen. Daar maken we veel gebruik van.”

Lees het hele interview op www.thuiswinkel.org/luxplus