PostNL trekt de stekker uit het eigen opgebouwde foodnetwerk. Dat laat het bedrijf weten aan FoodClicks.
Volgens PostNL heeft de markt zich de afgelopen jaren anders heeft ontwikkeld dan verwacht. Bestaande klanten en potentiële nieuwe klanten tuigen steeds vaker zelf eigen foodbezorging op, waardoor de vraag lager is dan verwacht. ‘Daarnaast hebben die klanten ook allemaal verschillende bezorgwensen, zoals onder andere de dag van bezorgen en het tijdstip’, aldus het bedrijf aan de nieuwssite.
Het bedrijf laat weten momenteel klanten te informeren over de stap. ‘Aan de hand van hun wensen begeleiden we hen naar een andere logistieke speler.’
De stap betekent overigens niet dat PostNL helemaal uit de foodmarkt stapt. Zo beschikt de bezorgdienst over een belang in online foodmarktplaats VersTrade. Het bezorgen van gekoelde producten in de Pakketten en Logistics Solutions netwerken blijft ook bestaan. Net als Food Fulfilment, dat sinds 2019 op eigen benen staat.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
PostNL stopt met eigen foodnetwerk
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.