Twinkle | Digital Commerce

Colruyt neemt belang in online foodspeler Smartmat

2022-02-04
1000562
  • [nieuws]
  • 0:51

De Colruyt Group heeft een belang van 41,3 procent genomen in Smartmat, het bedrijf achter aanbieders van maaltijdboxen Foodbag en 15gram, en websuper Rayon, die onlangs werd gelanceerd.

Met het belang toont de Colruyt Group nadrukkelijk aan te willen investeren in online initiatieven. Maar helemaal uit de lucht vallen doet de bekendmaking ook niet. Zo werken de twee partijen al sinds 2019 samen, en heeft de familie Colruyt in de vorm van investeringsvehikel Korys ook al een belang in Smartmat.

‘Met de verankering van ons partnership zullen we onze bestaande relatie nog meer kunnen uitbreiden en versterken’, stelt Stéphane Ronse, algemeen directeur van Smartmat. ‘We gaan nu de complementariteit met  bestaande producten en diensten verder onderzoeken en uitdiepen. Voor ons biedt dit erg veel kansen.’

Volgens RetailDetail heeft de investering geen gevolgen voor het management van Smartmat. Daarnaast gaan beide bedrijven kennis delen op het gebied van logistiek, distributie en op productgebied.