Twinkle | Digital Commerce

Cadeaus voor de heb

2021-12-31
1000562
  • [interview]
  • 1:33

Als online shopaholic is Sasih Luttikhuizen-Tump vanuit haar eigen wensen in coronatijd een webshop gaan bouwen. ‘Ik wilde niet puur typische cadeau-artikelen, maar juist producten die je in het dagelijks leven kunt gebruiken.’

In haar webshop Sas Special Gifts verkoopt ze een assortiment artikelen in verschillende categorieën. Klanten kunnen kiezen voor één ding, of zelf een cadeaupakket samenstellen, of een standaardpakket aanschaffen. Daarna is er de optie om het cadeau(pakket) mooi te laten inpakken. ‘Ik besteedde zelf altijd al veel zorg aan cadeaus; ik ging naar verschillende winkels om iets speciaals bij elkaar te zoeken en vervolgens mooi bij elkaar in te pakken, waarbij ik bedacht hoe fijn het zou zijn als ik dat op één plek kon – laten – doen.’
Als onderscheid met de concullega’s ziet Luttikhuizen-Tump het gegeven dat de klant bepaalt: die kan precies kiezen wat hij wil en hoe hij het wil. ‘Gemak is een heel belangrijk punt bij online bestellen. De meeste winkels bieden óf kant-en-klare cadeaupakketten, of alleen producten. Bij ons kan allebei. Bovendien zijn pakketten vaak prijzig, terwijl je bij ons ook terechtkunt voor iets kleins. Of voor iets voor jezelf. Het zijn betaalbare producten van goede kwaliteit.’
Op dit moment regelt de eigenaresse nog alles zelf vanuit huis: van inkoop tot marketing en van inpakken tot bezorgen in haar woonplaats Putten. Verder werkt ze met PostNL en binnenkort ook DHL. ‘Ik heb jarenlang in marketing en e-commerce gewerkt dus ik heb wel enige kennis van zaken.’ Vooralsnog zet ze social media en een nieuwsbrief in om klanten te bereiken. Grootste uitdaging is nog SEO: ‘Het is best een opgave om goed zichtbaar te zijn tussen alle grote spelers.’
Het komende jaar verwacht Luttikhuizen-Tump een eigen merk te lanceren met handgemaakte producten. Daarmee wil ze met een nog te bouwen Engelstalige webshop ook het buitenland veroveren.