Twinkle | Digital Commerce

TikTok lanceert Ads Manager voor mkb in Nederland

2021-09-15
1000562
  • [nieuws]
  • 0:58

Adverteren op TikTok wordt een stuk makkelijker voor het midden- en kleinbedrijf. Het social media platform lanceert in Nederland de mkb-hub: een speciale ads manager waarmee je eenvoudig advertentiecampagnes kunt opzetten en beheren.

TikTok Ads Manager is ontworpen om bedrijven op weg te helpen op het platform en om “hun advertenties 100% TikTok te maken”. Dat is volgens het platform blijkbaar niet vanzelfsprekend. Een speciale gids moet bedrijven helpen om TikTok te begrijpen en de juiste acties te ondernemen om hun doelstellingen te behalen. Ter inspiratie start deze week een voorbeeldcampagne, waarmee TikTok wil laten zien hoe traditionele reclames kunnen worden omgevormd tot inspirerende TikTok-ads en hoe eenvoudig het voor bedrijven is om hun eigen content te creëren op het platform met de selfservice-tool.

Tegelijkertijd start het korte video-platform een partnership met Shopify. Via een TikTok-integratie in het Shopify-dashboard kunnen Nederlandse Shopify-verkopers TikTok in-feed video-advertenties maken. Hierdoor kunnen bedrijven advertentiecampagnes op TikTok creëren, implementeren, beheren en meten zonder het Shopify-platform te verlaten.

Lees ook dit artikel over Nederlandse e-commerce ondernemers op TikTok