DHL heeft de eerste helft van 2021 goede zaken gedaan door de sterk groeiende vraag naar e-commerce. De vervoerder noteert in het tweede kwartaal een omzetgroei van 22 procent ten opzichte van een jaar geleden (19,5 miljard euro tov 15,9 in 2020). Niet eerder bezorgde het bedrijf zoveel pakketten als in de afgelopen periode.
Alle vijf de divisies van Deutsche Post DHL Group vertonen groei, met name dankzij de sterk groeiende e-commerce. Hoewel ook in 2020 deze markt al sterk groeide, nam het aantal verzonden pakketten dit kwartaal bij DHL toe met 13,4 procent ten opzichte van een jaar geleden. Het gemiddelde aantal pakketten dat in thuisland Duitsland werd verzonden was 7.6 miljoen per dag.
De divisie eCommerce Solutions maakt een grote sprong, veroorzaakt door groeiende volumes in de b2c sector. De omzet steeg in het tweede kwartaal met 23,4 procent naar 1,4 miljard euro. Grote omzetgroei (25 procent) werd behaald in de sector Cross Border Solutions, waarmee Europese online retailers pakketten in heel Europa kunnen verschepen via DHL Parcel Connect. De omzet van het onderdeel Express, waarmee internationaal vrachtvervoer wordt afgehandeld, steeg met 31,8 procent tot zo’n 6 miljard euro.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
DHL profiteert van sterke e-commerce en groeit 22 procent
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.