Inditex presenteert deze week haar nieuwe winkelconcept voor de merken Zara, Zara Home en Stradivarius in een nog te openen winkel op het Plaza de España in Madrid. Het nieuwe winkelconcept laat zien hoe het bedrijf zijn online shop wil integreren in de fysieke winkelbeleving.
De nieuwe winkel in Madrid wordt een van de grootste ter wereld, met in totaal ruim 9.000 vierkante meter vloeroppervlak. In het gebouw wordt gebruik gemaakt van de nieuwste ontwikkelingen in duurzaamheid en technologie. Opvallend is de manier waarop Inditex de online shop integreert in de fysieke winkelruimte.
Zo krijgt de winkel een speciale plek om online bestellingen op te halen en wordt de winkel ingericht met self-checkouts. Daarnaast kunnen bezoekers gebruik maken van de ‘In Store Mode’ functie in de Zara App, die momenteel al in alle Spaanse winkels werkt. Bezoekers van een fysieke winkel kunnen met deze app producten uit de online winkel makkelijker vinden, een pashokje reserveren of zien of het op dat moment druk is bij de pashokjes. Ook wordt er een nieuwe functie geïntroduceerd: Pay&Go, waarmee klanten een product direct kunnen kopen en betalen in de app en fysiek afhalen in de winkel.
Volgens Pablo Isa, CEO van Inditex, wordt de nieuwe winkel een benchmark voor duurzaamheid en het integreren van online shopping in een fysieke winkelbeleving. ‘De nieuwe winkel belichaamt onze strategie: de hoogste kwaliteit winkelruimte aangevuld met efficiënte technologie om de klantenservice te verbeteren, in een gebouw dat een baken is van duurzaamheid.’
De winkels openen hun deuren in 2022. Op welke termijn het nieuwe winkelconcept en de ‘Store Mode’ in de Zara App naar Nederland komen is nog niet bekend.
Beeld: Still uit video Inditex
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Nieuw winkelconcept Zara integreert online shop in fysieke winkel
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.