Twinkle | Digital Commerce

H&M lanceert na twee jaar officieel platform Itsapark

2021-05-07
1000562
  • [nieuws]
  • 0:51

H&M heeft een nieuwe platform gelanceerd. Het gaat om Itsapark, een plek waar consumenten terecht kunnen voor duurzamere kleding.

In 2019 kondigde de retailer het platform al aan. Dat bevond zich toen nog in een testfase en had ook een andere insteek. Destijds ging het om een platform waarop klanten kledingadvies konden inwinnen, of zoals H&M zelf het verwoordde: een ‘community driven digital fashion guide’.

Twee jaar later is dus gekozen om een platform te lanceren dat in het teken staat van duurzaamheid. Met een aanbod van beauty, kleding, wellness, vintage en interieur, dat in sommige gevallen ook gehuurd kan worden. Daarnaast zijn de producten en merken op het platform te filteren op verschillende duurzame opties. Zoals verantwoorde materialen en lokale producten. Een trend die steeds vaker opduikt, zo begon Zalando daar onlangs ook mee.

Het platform gaat in eerste instantie in Duitsland van start. Het is niet bekend of daar in een later stadium andere markten aan worden toegevoegd.