Twinkle | Digital Commerce

H&M lanceert platform voor kledingadvies

2019-04-05
1000562
  • [nieuws]
  • 0:55

H&M heeft een platform gelanceerd waarop consumenten advies kunnen vragen over outfits en styling. Op Itsapark koppelt de retailer adviseurs aan consumenten.

Die laatsten kunnen hierop met verschillende vragen terecht. Zo kunnen ze informatie inwinnen over hoe ze zich moeten kleding bij een sollicitatiegesprek, of welke outfit het meest geschikt is voor tijdens het voorjaar.

Kleding niet alleen van H&M

De website is nog niet volledig af, maar klanten kunnen al wel – beperkt – op het platform terecht. De adviseurs komen ook met productadviezen. Opvallend is daarbij dat die producten niet per se uit het assortiment van H&M hoeven te komen. Zo geeft het platform zelf aan dat ‘alle producten worden gekozen door de adviseurs’, dit kunnen dus ook producten van concurrenten van de nummer 8 van de Twinkle100 zijn.

Een woordvoerder van H&M laat tegenover Business of Fashion weten dat het gaat om een ‘community driven digital fashion guide’. Ook gelden er wat gedragsregels op het platform. Zo mogen consumenten zich logischerwijs niet misdragen. Doen ze dit wel, dan worden ze geweerd.