Twinkle | Digital Commerce

Hema lanceert vernieuwde app

2021-02-24
1000562
  • [nieuws]
  • 0:52

Warenhuisketen Hema heeft haar app vernieuwd, die er vooral op gericht is om de online shopervaring te optimaliseren.

De vorige app was vooral gericht op het loyaliteitsprogramma van de keten. De app is, na feedback van klanten, uitgebreid met nieuwe functionaliteiten, zoals een favorietenlijst, een vereenvoudigde zoekfunctie en een scanfunctie, waarmee klanten producten gemakkelijk opnieuw bestellen. De vernieuwde app is volgens Hema een belangrijke stap in de online groeistrategie, zo laat het bedrijf weten aan Adformatie.

Thijs Schouten, head of online trading bij Hema, legt uit: ‘Waar in de voorgaande app klanten eerst werden doorverwezen naar de mobiele website, is nu ook het shopgedeelte native gebouwd, waardoor we de klanten een veel snellere en gebruiksvriendelijke ervaring kunnen bieden. Eerder dit jaar hebben we een stabilisatieverbetering doorgevoerd, maar het was voor ons al langere tijd de wens om de app uit te breiden om zo ook het shopgedeelte te kunnen optimaliseren voor onze trouwe appgebruikers.’