Twinkle | Digital Commerce

Boodschappenplatform Superbuddy krijgt groeigeld

2017-05-28
180101
  • [nieuws]
  • 1:02

Het Zwolse SuperBuddy krijgt rond de 300.000 euro om groeiplannen te realiseren. Binnenkort breidt de start-up, nu nog alleen actief in Zwolle, zijn bezorggebied uit naar Utrecht. De start-up biedt met 'persoonlijke shoppers' een oplossing voor de last mile van online bestelde boodschappen. 

Investeerders PPM Oost en Leapfunder trokken hun portemonnee voor de start-up. SuperBuddy wil binnen vijf jaar zestig steden en 100.000 klanten op naam zetten. Het platform hoopt de handen ineen te slaan met zoveel mogelijk bezorgende buddies en supermarkten; Jumbo, Albert Heijn en Ekoplaza zijn al van de partij. 

Buddies
Met SuperBuddy kunnen consumenten hun online bestelde boodschappen laten thuisbezorgen door een persoonlijke buddy naar keuze. De buddy krijgt via een speciale app een boodschappenlijst toegestuurd, haalt deze in de dichtstbijzijnde aangesloten supermarkt en bezorgt ze binnen twee uur thuis, zo garandeert SuperBuddy.

Boodschappenstrijd
Met de komst van SuperBuddy wordt het nog drukker op de online boodschappenmarkt in Utrecht, waar ook Picnic, Albert Heijn, Jumbo en Plus actief zijn. SuperBuddy wil zich onderscheiden door het persoonlijke karakter van een eigen 'shopping buddy' voor consumenten, die bekend is met de wensen van zijn opdrachtgever.