De Duitse maaltijdboxenbezorger HelloFresh neemt zijn Amerikaanse branchegenoot Factor75 over.
Factor75 is gespecialiseerd in vers bereide kant-en-klaarmaaltijden die de consument alleen nog moet opwarmen. Daarmee is het bedrijf van toegevoegde waarde voor HelloFresh dat boxen met alleen losse ingrediënten levert.
Groeiplan
Met de overname is in eerste instantie een bedrag van 177 miljoen dollar gemoeid. Indien Factor75 aan bepaalde doelstellingen voldoet, betaalt HelloFresh hier nog eens 100 miljoen dollar bovenop. De Duitse maaltijdboxenbezorger zegt in een verklaring dat deze acquisitie ‘de volgende stap in diens groeiplan in de Verenigde Staten markeert om zijn leidende positie te versterken en zijn totale adresseerbare markt uit te breiden’.
In Amerika heeft HelloFresh momenteel ruim 2,5 miljoen klanten.
Lees ook:
- Just Eat Takeaway voedt zich met Grubhub
- Overname Postmates door Uber bevestigd
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
HelloFresh neemt hap uit Amerikaanse maaltijdboxenmarkt
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.