Zalando heeft een nieuwe omgeving gelanceerd waarop merken content kunnen plaatsen en collecties presenteren. ‘Meer vrijheid dan ooit.’
Dat laat het fashionplatform weten. Volgens Zalando kunnen merken met ‘Brand Homes’, zoals de omgeving heet, meer ‘authentieke inhoud delen, collecties samenstellen en in contact komen met volgers.’
Het is de bedoeling dat bestaande en nieuwe fashionpartners op Zalando een eigen pagina aanmaken. Consumenten kunnen deze merken volgen. Zalando hoopt hiermee dat klanten meer inspiratie kunnen opdoen, tegelijkertijd is het een nieuwe stap in Zalando’s strategie om meer in te zetten op zijn platform.
‘Virtueel vastgoed’
Daarnaast moeten de ‘Brand Homes’ zorgen voor meer terugkerende klanten bij Zalando, legt Christoph Lütke Schelhowe, bij Zalando onder andere verantwoordelijk voor klantwerving, uit. ‘Miljoenen klanten bezoeken Zalando al dagelijks en besteden gemiddeld 80 minuten per maand op ons platform. We willen het nog meer de moeite waard maken om Zalando dagelijks te bezoeken door hen hoogwaardige content te bieden. Met “Brand Homes” worden merken veel meer zichtbaar, omdat we ze meer virtueel vastgoed bieden om hun verhaal te vertellen en relevante content en collecties samen te stellen.’
Zalando heeft een speciale tool in het leven geroepen die de merken kunnen gebruiken om de content op hun pagina eigen te maken. Zo kunnen ze kiezen welke producten of thema’s ze willen uitlichten. Daarnaast krijgen ze beschikking over data die ze inzicht moet geven in de prestaties.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Zalando geeft merken eigen smoel op platform
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.