Twinkle | Digital Commerce

Smartphone in de pocket

2020-11-10
1000562
  • [interview]
  • 1:35

De naam TallDutchman doet vermoeden dat het om een product speciaal voor lange mannen gaat, maar dat blijkt niet zo te zijn: de webshop biedt gewoon ‘de lekkerst zittende sportbroek’.

Joost Geurtsen, in het dagelijks leven directeur marketing bij New York Pizza, is eigenaar van TallDutchman. Hij ziet het als een uit de hand gelopen hobby waarin zijn ondernemerschap naar voren komt. ‘De naam slaat vooral op mijzelf, ik ben 201 cm lang. En ik wilde graag een handige sportbroek die lekker zit. Die was er niet, dus ik ben ’m gaan ontwikkelen’, vertelt Geurtsen. Het handige van de broek bestaat volgens hem uit de speciale pocket voor je smartphone en zakken met ritsen.

Cadeautje

De webshop is live sinds half augustus en de eerste voorraad is al zo goed als op. ‘Ik heb veel gesproken met sporters en met de eerste klanten. Een aantal kleine verbeteringen wordt meteen toegepast in de nieuwe batch die in productie gaat’, laat Geurtsen weten. Daarnaast gaat hij nieuwe dingen proberen; bijvoorbeeld een legging en een versie voor vrouwen.

De eigenaar beheert omwille van de snelheid zelf de voorraad en verzending. ‘Dat kan omdat het om beperkte aantallen gaat. Bovendien vind ik het superbelangrijk dat de bestelling als cadeautje aanvoelt; ingepakt in zijdepapier en met een handgeschreven kaartje erbij in een envelop, zodat het door de brievenbus past.’

De marketingman promoot zijn webshop via social media en gaat daar meer in investeren. ‘Het moet niet alleen leuk zijn om ons te volgen, het moet ook handig en waardevol zijn.’ Daarnaast werkt hij samen met een influencer aan een campagne. Toch wil Geurtsen dat het een hobby blijft: ‘Ik wil het kleinschalig houden, dan kan ik focussen op een mooi product en een persoonlijke aanpak.’ Desalniettemin ziet hij in de toekomst een verbreding en verdieping van zijn assortiment.

Weet jij een kandidaat voor deze rubriek? Mail ’m dan naar redactie@twinklemagazine.nl.