Retailers zagen hun online omzet in de maand september met 34,8 procent toenemen. Ook net voor de traditionele drukke maanden blijft de online omzet hard groeien.
Dat blijkt uit de maandelijkse detailhandelscijfers van het CBS. Pure players zagen de omzet met 29,6 procent stijgen, terwijl de omzet van ‘multi-channelers’ zoals gebruikelijk wat harder stijgt met 42,1 procent.
Vorig jaar groeide de online omzet in september nog met 21,8 procent. Ter info: die omzetgroei was toen de hoogste in anderhalf jaar tijd. Na de maanden april en mei, waarin de online verkoop uitzonderlijk steeg met groeipercentages van respectievelijk 62,4 procent en 49,5 procent, blijft de online omzetgroei in de maanden erop fors, maar vlakt deze wel wat af. In juli was dit nog 45,1 procent, augustus 41,5 en september dus 34,8 procent.
Ook de omzetgroei van de detailhandel in zijn algemeen blijkt structureel harder te groeien, na de intelligente lockdown, waar winkels de deuren moesten sluiten, weten consumenten de weg naar de winkel weer goed te vinden. In april gold nog een omzetdaling van -1 procent, maar de maanden erop steeg de omzet in de detailhandel telkens met zo’n 10 procent. En ook in september blijkt de omzet met 7,6 procent te zijn gestegen. Een jaar geleden was dit nog 4,4 procent. Vooral doe-het-zelfzaken en meubelwinkels presteerden goed in september, zij zagen hun omzet gemiddeld met 19,5 en 18,2 procent stijgen.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Online omzet steeg met 35 procent in september
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.