De online omzet steeg volgens het CBS in mei met bijna 50 procent. De fysieke detailhandel is in die maand uit het dal geklommen, met een omzetstijging van maar liefst 8,2 procent.
In april zag de fysieke detailhandel nog een krimp van 1,5 procent, maar nu lijkt de consument de weg naar de winkel weer gevonden te hebben. Volgens het CBS zagen kleding- en schoenenwinkels hun omzet nog wel teruglopen, met respectievelijk 23,4 procent en 20,5 procent. Maar was die daling al veel lager dan de maand ervoor. Bij winkels in doe-het-zelfartikelen kwam de omzet bijna 30 procent hoger uit dan een jaar geleden. Volgens de CBS is de omzetstijging van 8,2 procent de grootste groei in 14 jaar tijd.
Online was die piek in april, toen 62,4 procent meer via de digitale toonbank werd verkocht. Nu is die groei met 49,5 procent aanzienlijk, maar dus wel lager dan een maand eerder. Webwinkels zagen de omzet met 38,7 procent stijgen, terwijl de omzet van ‘multichannelers’ met 64,8 procent toenam.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Ook in mei enorme online omzetpiek
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.