Twinkle | Digital Commerce

H&M groeit online, sluit 350 winkels

2020-10-02
1000561
  • [nieuws]
  • 0:43

De H&M Group gaat meer inzetten op de groei van de webshop. In 2021 sluit het concern 350 winkels.

Ook opent de groep 100 winkels in 2021, waardoor het netto aantal winkels met 250 wordt verlaagd. Door de coronacrisis ziet het bedrijf steeds meer klanten online bestellen. Dat komt mede omdat verschillende winkels tijdelijk gesloten waren vanwege een lockdown. In het tweede kwartaal was 80 procent van alle winkels wereldwijd gesloten.

De online verkopen stegen met 27 procent in het derde kwartaal. Daarmee zijn ze inmiddels goed voor 26 procent van de totale omzet.

‘Ons herstel verloopt beter dan verwacht’, aldus ceo Helena Helmersson. ‘We hebben een sterke, winstgevende online groei en steeds meer winkels kunnen weer open. Door meer verkoop en strikte kostenbeheersing, zijn we in het derde kwartaal alweer winstgevend.’