Scheermerk Boldking zet de aanval in op internationale marktleiders en wil in meer winkelschappen komen te liggen in Europa. De eerste stap naar offline werd gemaakt in samenwerking met Etos, dat een succes blijkt.
In twee maanden wist Boldking bij Etos een marktaandeel van bijna 10 procent te bemachtigen en bezet daarmee de tweede plaats in de scheermarkt. Dat blijkt uit de verkoopcijfers van het scheermerk, dat zijn producten sinds juni in 440 Etos-winkels in Nederland aanbiedt. Volgens Boldking is de scheermarkt de afgelopen 10 jaar drastisch veranderd. Volgens recent onderzoek van het bedrijf scheren Nederlandse en Belgische mannen zich steeds minder vaak, 65 procent scheert namelijk drie keer per week of minder.
Opkomende naam
‘Boldking is met een spontane merkbekendheid van 35% een snel opkomende naam in de markt. Door de samenwerking met Etos is het voor onze klanten nog makkelijker om onze producten aan te schaffen. De verkoopcijfers tonen aan dat wij ook in retail de marktleiders kunnen aanvallen’, vertelt Rochdi Darrazi, oprichter en ceo van Boldking, in een persbericht.
Europese expansie
Boldking heeft meer dan 600.000 klanten, verspreid over 11 landen waaronder Nederland, Duitsland en Engeland. Tot vorig jaar was het merk exclusief online verkrijgbaar. Na de eerste offline stappen in Nederland, volgen er volgens de oprichter andere Europese landen, waarschijnlijk eerst België en Duitsland. 'We zullen selectief zijn en in elk land een of twee retailers kiezen die bij ons passen’, aldus Darazzi tegen het FD.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Boldking van online naar offline
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.