Twinkle | Digital Commerce

Ralph Lauren kiest e-commercekoers

2020-09-23
1000562
  • [nieuws]
  • 1:04

Het Amerikaanse modebedrijf Ralph Lauren gaat circa 15 procent van zijn personeelsbestand inkrimpen, zo’n 3.700 arbeidsplaatsen, om in te zetten op meer online verkoop. Dat meldt Bloomberg.

De banen zullen naar verwachting tegen het einde van het fiscale jaar, dat in maart 2021 wordt afgesloten, worden geschrapt. Het stroomlijnen van de organisatie is grotendeels een reactie op de economische impact van de coronapandemie bij Ralph Lauren, dat de sales afgelopen twee kwartalen sterk zag dalen. ‘De veranderingen die plaatsvinden in de wereld om ons heen hebben de verschuivingen versneld die we zagen vóór covid-19, en we volgen een aantal van onze plannen om ze te evenaren – inclusief het bevorderen van onze digitale transformatie en het vereenvoudigen van onze teamstructuren’, verklaart Patrice Louvet, president en ceo bij de moderetailer.

Ralph Lauren verwacht dat het bedrijfsbrede initiatief om de manier van werken te vereenvoudigen, teams beter met elkaar te verbinden en de ‘product journey’ te digitaliseren zal leiden tot een snellere besluitvorming van productontwerp tot marktintroductie. Het bedrijf zegt ook te blijven investeren in technologieën die bijdragen aan een verbeterde klantervaring, met nieuwe digitale mogelijkheden die ondersteuning bieden voor omnichannel winkelen, personalisatie, social commerce en augmented reality.

Lees ook: Ralph Lauren installeert interactieve spiegels in paskamers