Twinkle | Digital Commerce

Lego verdubbelt sitebezoek in coronatijd

2020-09-02
1000562
  • [nieuws]
  • 0:54

Lego heeft een goed eerste halfjaar achter de rug. Thuiszittende consumenten zorgden voor een groei van 14 procent in het aantal verkopen. Daarnaast werd de webshop 100 miljoen keer bezocht, een verdubbeling.

De omzet van het Deense bedrijf kwam daardoor in de eerste zes maanden 7 procent hoger uit op zo’n 15,7 miljard Deense kronen. Omgerekend is dat 2,1 miljard euro. De operationele winst nam met 11 procent toe naar omgerekend 524 miljoen euro.

‘Tijdens de eerste helft van het jaar zagen we de voordelen van onze langetermijninvesteringen in e-commerce en productinnovatie’, stelt ceo Niels B. Christiansen. ‘Ons sterke portfolio sprak bouwers van alle leeftijden aan en dankzij ons recent geüpgradede e-commerceplatform en onze flexibele wereldwijde toeleveringsketen konden we aan de online vraag voldoen.’

Volgens Christiansen zorgt de covid-19 pandemie ook voor een versnelling in e-commerce bij Lego. ‘We zagen een sterke groei in digitaal en traditioneel spelen, een snelle verschuiving naar e-commerce en het belang van een echt wereldwijd bedrijfsmodel.’