Twinkle | Digital Commerce

Europeanen ontdekken online shopping

2020-08-04
1000562
  • [nieuws]
  • 1:11

Ruim een kwart van de recent ondervraagde consumenten in Europa zal meer online blijven kopen, blijkt uit een actueel onderzoek van Capterra. In totaal zijn bijna 6.000 consumenten ondervraagd, afkomstig uit Nederland, Duitsland, het Verenigd Koninkrijk, Frankrijk, Spanje en Italië.

Enkele (opvallende) resultaten op een rij:

  • 56% van de ondervraagde Europese consumenten koopt tijdens de coronacrisis 3 producten of meer online per maand.
  • Vooral het aantal e-shoppers dat tussen de 6 en 10 digitale aankopen doet per maand nam flink toe: van 10% naar 17%. Het aantal kopers dat maandelijks tussen de 11 en 20 digitale aankopen doet, is verdubbeld.
  • Ondanks dat de winkels nu weer open zijn, houdt 27% van de e-shoppers vast aan digitale aankopen.
  • 55% van de ondervraagde Europese consumenten kocht een product of dienst voor de eerste keer online tijdens de coronacrisis. Populaire categorieën: kleding, voedsel, games en spelletjes en huishoudelijke of elektronische apparaten.
  • In Zuid-Europa wordt opvallend meer gebruik gemaakt van de smartphone om online te kopen. 70% van de ondervraagde Spaanse consumenten en 68% van de Italianen, gebruiken het meest hun mobiele telefoon voor digitale aankopen. In Nederland ligt dit percentage op 47%.
  • Minder dan 10% van de Europese respondenten shopt ‘by voice’.

Het volledige rapport van het bureau dat deel uitmaakt van Gartner, staat hier.

Lees ook: Vijftigplussers ontdekken online boodschappen