Sinds de coronacrisis heeft het doen van online boodschappen een vlucht genomen. Ook onder ouderen is dit het geval, zo blijkt uit onderzoek.
GeoMarktprofiel, expert in landelijke segmentatiedata en analyses, onderzocht de afgelopen maanden het koopgedrag van ruim 20.000 respondenten. In maart gaf 76 procent van hen nog aan naar de fysieke supermarkt te gaan, in juli blijkt dat 5 procentpunt te zijn gedaald. Daar tegenover groeit de interesse in online boodschappen van 24 naar 29 procent.
Volgens het onderzoek blijken vooral ouderen in de categorie ‘Betrokken Senioren’ (65+) en ‘Actieve Vijftigplussers’ vaker het boodschappenkarretje in te ruilen voor een digitale variant. Zij geven aan respectievelijk 47 procent en 36 procent meer (deels) online boodschappen te doen.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Vijftigplussers ontdekken online boodschappen
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.