Twinkle | Digital Commerce

Fietsenwinkel.nl legt focus op e-bikes en offline

2020-07-14
1000562
  • [nieuws]
  • 1:23

Fietsenwinkel.nl spitst zich na de eerdere reorganisatie toe op de verkoop van e-bikes. De website van het bedrijf krijgt een ‘primair informatieve’ functie.

Eerder dit jaar werd bekend dat moederbedrijf IBG Group het bedrijf zou opsplitsen in drie onderdelen, Hellorider, Brinckers en Victesse en dus Fietsenwinkel.nl. Onder leiding van de nieuwe directieleden Mark de Vos en Lucas Kuin wil Fietsenwinkel.nl zich nu richten op de verkoop van e-bikes en een ‘leidende multi-brand specialist’ worden op dat gebied.

Die verkoop van de elektrische fietsen gebeurt voornamelijk via de twaalf fysieke winkels van de nummer 27 van de Twinkle100, samen met het landelijke netwerk van servicepunten. Online verkoop wordt op een zijspoor gezet. Maar volgens De Vos blijft het wel mogelijk om online te bestellen, vertelt hij desgevraagd aan Twinkle. 'Echter adviseren wij ook op de website om eerst een proefrit in te plannen om zeker te zijn van de juiste keuze. Ook weten we dat mensen voor de aanschaf van een e-bike over het algemeen best bereid zijn om een stukje te reizen naar een winkel. Daarom denken wij met een netwerk van twaalf winkels vrijwel heel Nederland goed te kunnen bedienen.’

Het idee achter de koerswijziging is dat er bij de aanschaf van e-bikes veel meer komt kijken dan bij het kopen van een traditionele fiets, legt De Vos uit. ‘Mensen hebben veel vragen en willen een e-bike bovenal ervaren door op verschillende modellen een proefrit te maken. Een klant hierin goed helpen kan het beste in een fysieke winkel. Dat is voor ons de reden om de winkels de kern van de organisatie te maken.’

Ook trekt Fietsenwinkel.nl de stekker uit de eigen productie van fietsen.