Twinkle | Digital Commerce

Starbucks zet vol in op koffie 'on the go'

2020-06-11
1000562
  • [nieuws]
  • 0:50

‘Om de digitale relatie met zijn klanten te versterken’ en om tegemoet te komen aan het veranderende klantgedrag, breidt Starbucks in de komende anderhalf jaar zijn gemaksformules uit.

Honderden eigen winkels worden bijvoorbeeld omgebouwd tot Pickup Stores, waar klanten alleen mobiel kunnen bestellen en afrekenen. Ook gaat de koffieketen in de Verenigde Staten nadrukkelijk inzetten op drive-thrus en afhalen aan de stoeprand. De focus van het bedrijf op koffie on the go staat centraal hierbij.

Nieuwe normaal

De huidige pandemie heeft Starbucks’ koerswijziging sterk beïnvloed, zo valt op te maken uit een open brief van ceo Kevin Johnson aan de medewerkers van het koffiebedrijf. ‘Terwijl we navigeren door de coronacrisis, versnellen we de transformatie van onze winkels om ons aan te passen aan de nieuwe realiteit.’ Of deze veranderingen (op den duur) ook in Nederland worden ingevoerd, is niet bekendgemaakt.

Lees ook: Starbucks sluit webwinkel