Twinkle | Digital Commerce

Bol.com bezet bovenste trede

2020-05-26
1000562
  • [nieuws]
  • 0:55

’s Lands favoriete marketplace blijft bol.com. Dat blijkt uit de nieuwste Marketplace Monitor over het eerste kwartaal van 2020.

Maze-One en MeMo2 doen continu onderzoek naar de bekendheid en populariteit van AliExpress, Amazon, bol.com, Coolblue en Wish. De jongste uitkomsten maken duidelijk dat bol.com voor Nederlanders veruit de voorkeur geniet, op grote afstand gevolgd door andere vier marketplaces. De naamsbekendheid en het vertrouwen dat een besteld pakketje aankomt, blijken van groot belang voor de populariteit van bol.com.

Nationaal heeft Amazon nog geen potten kunnen breken, al moet hierbij worden aangetekend dat de e-commercespeler pas laat in het eerste kwartaal – op 10 maart – officieel van start ging in Nederland. ‘Het effect van de lancering van Amazon.nl is nog niet goed zichtbaar in het eerste kwartaal’, meent Tim van der Bilt, managing director van Maze-One. Kijkend naar de eerdere ontwikkelingen in markten om ons heen voorspelt hij dat dit de komende maanden steeds meer zal veranderen. ‘Langzaam maar zeker zal de advertising voor Amazon.nl worden opgeschroefd en zullen de prijzen naar verwachting steeds meer dalen.’