Twinkle | Digital Commerce

‘8 procent meer bezoek voor Nederlandse webshops in maart’

2020-04-16
1000562
  • 0:49

Afgelopen maart is het aantal sitebezoeken bij Nederlandse webshops gemiddeld met 8 procent gestegen. Dat blijkt uit cijfers van SEMrush.

Sinds de uitbraak van het coronavirus worden webshops steeds vaker bezocht, blijkt ook uit de cijfers. SEMrush vergeleek de maandcijfers van maart met die van februari. Volgens het online marketing platform zagen sites als Ah.nl en Coolblue het aantal bezoeken in die maand met zo’n 15 procent toenemen. Uitschieter is Amazon.nl, met een groei van 118 procent, maar dat komt ook doordat veel bezoekers benieuwd waren naar het uitgebreide platform. Het aantal bezoeken van de Nederlandse site van Amazon steeg volgens SEMrush in die maand van zo’n 490.000 naar ruim één miljoen.

Bij bol.com, marktleider op het gebied van bezoekersaantallen bij webshops in Nederland, steeg het bezoek met 6 procent iets minder hard dan het gemiddelde. In maart werd de site van de Twinkle100-aanvoerder volgens het onderzoek ongeveer 85 miljoen keer bezocht.