Twinkle | Digital Commerce

Amsterdenim over het succesvol inzetten van influencer marketing

2020-03-04
1000562
  • 1:27

Kledingmerk Amsterdenim zet influencer marketing in om aan zijn (inter)nationale bekendheid te werken. Hoe het merk dat doet, zie je in onderstaande video.

Amsterdenim beschikt over een eigen merkidentiteit door vooral realistisch te blijven, zo legt general manager Ewout Key Rameijer uit. ‘Heel veel merken maken een té perfect plaatje waarmee het onwerkelijk wordt. Wij maken het net iets realistischer.’

Dat realisme uit zich ook in de marketinguitingen van Amsterdenim. Zo hoort het erbij dat denim slijt, dus laat het merk dat ook zien. ‘En we houden van tatoeages’, stelt Key Rameijer. Het is daarom ook niet vreemd dat het denimmerk samenwerkt met zanger Douwe Bob, die volgens Key Rameijer prima bij het merk past.

Dit alles zorgt er ook voor dat het Amsterdamse merk internationaal aan de weg timmert. Getuige de nominatie voor de CrossBorder Award vorig jaar.

Meer over het influencer marketing-succes van Amsterdenim zie je in deze video.

CrossBorder Top 30
Dit is het tweede deel van De Doorbraak, een driedelige videoserie van Dexport over bedrijven in de CrossBorder Top 30. GoCustomized komt aan de orde in de volgende aflevering, die je ook hier kunt zien. Vorige week verscheen de eerste aflevering. Dit jaar verschijnt een nieuwe lijst van internationale snelgroeiers, bedrijven kunnen zich daarvoor al aanmelden op de website van het CrossBorder Event. Op het congres zal de CrossBorder Top 30 2020 bekend worden gemaakt, net als de winnaar van de CrossBorder Award voor het Nederlandse e-commerce bedrijf met de beste internationale marketingcampagne. Afgelopen jaar gingen de prijzen respectievelijk naar Beerwulf en Rituals.

Lees ook: 'Marketing is geen tool, het is wat we doen' (26 juli 2019)