De Otto Group wil over tien jaar – in 2030 – al zijn retail en service activiteiten CO2-neutraal uitvoeren. Dat laat het bedrijf weten, nadat het zijn eerste doelstelling op dat vlak heeft bereikt.
Otto had namelijk in 2006 als doel gesteld om in 2020 de helft minder uit te stoten. Dat doel blijkt behaald. Over tien jaar moeten alle retail activiteiten evenals services als clouddiensten CO2-neutraal worden uitgevoerd. Concreet betekent dit onder meer dat het bedrijf producten efficiënter wil gaan verpakken en vervoer op de last mile meer met elektrische bussen moet gebeuren.
Of dat laatste ook voor de Nederlandse tak van Otto geldt, is niet bekend. Hier is het bedrijf met een geschatte omzet van honderd miljoen euro over 2018 goed voor een 22e plek in de Twinkle100. Maar in vergelijking met de volledige concernomzet is dit slechts een beperkt deel.
‘We hebben ons altijd gericht op het verminderen en vermijden van CO2-uitstoot door onze eigen activiteiten klimaatvriendelijker te maken. Deze benadering zullen we voortzetten volgens onze nieuwe strategie’, aldus Dr. Tobias Wollermann van de Otto Group.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Otto Group: CO2-neutraal over tien jaar
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.