Slechts drie jaar na de introductie ervan hebben zich al meer dan vier miljoen klanten aangemeld voor het loyaliteitsprogramma van Hema: ‘Meer Hema’.
Het voordeelprogramma is daarmee uitgegroeid tot het derde loyaliteitsprogramma van Nederland. Dat vertelt Bas Karsemeijer, Head of data bij Hema, tegen Twinkle in aanloop naar het Data Driven Commerce Event. Dat 13 februari in Utrecht wordt gehouden.
Volgens Karsemeijer is het spaarprogramma voor Hema een handige marketingtool. ‘Het fijne daarvan is, dat wij een groot deel van de omzet kunnen alloceren aan specifieke klanten. We weten waar ze op klikken, als ze daar natuurlijk toestemming voor geven. Maar daardoor kun je ook aanbiedingen personaliseren. Het is dus een effectief marketingkanaal.’
Hema begon enkele jaren geleden met het programma. Binnen enkele maanden zag de keten al resultaat voor zijn e-commerce omzet. Zo stuwde het programma de conversie en zorgde het ervoor dat meer klanten de weg naar de webshop wisten te vinden.
Binnenkort lees je meer over hoe Hema data inzet om de ideale winkel samen te stellen.
Lees ook: ‘Wil de klant nog wel sparen voor korting?’ (Twinkle 2 2017)
Maar je moet eerst je punten "verzilveren" op internet, voordat je korting krijgt. En veel mensen kopen vaak niet zoveel bij de HEMA om 5,- korting te honoreren. Bovendien zijn de punten maar één jaar geldig, en erna vervallen ze. Vind ik slechte zaken, dit is niet het geval bij b.v. Kruidvat.
Het is leuk om te sparen bij de Hema. Maar belachelijk dat de spaarpunten maar 1 jaar geldig zijn