Albert Heijn heeft vorig jaar bijna 22 miljoen kratten met boodschappen bij klanten thuisbezorgd. Dat deelt de super in aanloop naar de jaarcijfers.
Die worden door moederbedrijf Ahold Delhaize pas over enkele weken gepubliceerd, maar Albert Heijn weet voorafgaand wel enkele hoogtepunten te melden. Zo is het marktaandeel van de super met 34,9 procent stabiel gebleven.
Onder de hoogtepunten ook een aantal digitale ontwikkelingen. Zo geeft ceo Marit van Egmond in de begeleidende tekst onder meer aan dat Albert Heijn volop inzet op ‘digitaal gemak’. Dat blijkt ook wel. Zo waren er het afgelopen jaar 60 procent meer actieve gebruikers op de mobiele app van de nummer 3 van de Twinkle100. Ook nam het aantal huishoudens waar Albert Heijn kan bezorgen toe. Inmiddels is dat aandeel gestegen naar 86 procent.
Home Shop Center
Om die online groei te kunnen dragen opende Albert Heijn het afgelopen jaar nog een nieuw Home Shop Center in Amsterdam. Hierdoor kunnen wekelijks 40.000 extra klanten worden voorzien van online bestelde boodschappen.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Ah.nl in 2019: bijna 22 miljoen bezorgde kratten
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.