Twinkle | Digital Commerce

Made.com wordt meer een online warenhuis

2019-11-11
1000562
  • [nieuws]
  • 0:51

Online meubelverkoper Made.com is van plan om zijn assortiment te verbreden. Daarbij richt het bedrijf zich niet alleen op de verkoop van meubels, maar ook bijvoorbeeld verlichting, bed- en badtextiel en tassen.

Dat vertelt ceo Philippe Chainieux in gesprek met RetailTrends. Het is niet de bedoeling dat het bedrijf zijn focus volledig verschuift naar een warenhuis. Volgens Chainieux blijft het verkopen van meubels de core business, maar wordt het businessmodel aangescherpt door meer categorieën toe te voegen.

Geen platform

De afgelopen jaren breidde het bedrijf zijn assortiment in de breedte al uit. Zo verkoopt Made.com sinds enkele jaren ook matrassen en gaf het bedrijf in 2017 aan ‘alles voor in huis’ te gaan verkopen. Nu wordt dat assortiment dus nog verder verbreed. Maar Made.com blijft daarbij wel vasthouden aan het direct to consumer-model. Andere verkopers toelaten op de webshop ziet Made.com dan ook niet zitten, aldus de ceo.