Twinkle | Digital Commerce

Made.com breidt uit met matrassen

2017-05-27
180101
  • [nieuws]
  • 1:44

Made.com betreedt een nieuwe markt. De online designmeubelwinkel start vandaag met de verkoop van matrassen, eerst op zijn Britse thuismarkt, dan in Frankrijk en dan op de andere markten. ‘The One’ zal dus ook in Nederland te koop komen.

De matrassen zijn exclusief voor Made.com ontwikkeld van hightech materialen. De prijs begint bij 499 pond, maar daarvoor heb je kwaliteit waar andere aanbieders het vierdubbele voor vragen volgens Julien Callede.

De medeoprichter van Made.com zegt tegen de Daily Telegraph: ‘Matrassen zijn ingewikkeld om te verkopen. We hebben een jaar lang onderzocht hoe we deze markt het best kunnen bedienen.’ Made.com belooft Britse matrassenkopers gratis levering binnen 48 uur, 101 nachten vrijblijvende probeertijd en 10 jaar garantie.

Blijven opschudden
We’re always looking for ways to disrupt new categories’, aldus Callede. ‘We moeten zaken blijven opschudden. Bedrijven als het onze, die in het verleden markten hebben ontwricht, moeten ook naar de toekomst toe innovatief blijven.’ Hij geeft aan dat de matrassenhandel op Made.com/one met een smal budget is ontwikkeld, maar verwacht dat die op termijn een ‘multi-million pound business’ kan worden op jaarbasis.

Omzetgroei
Made.com maakte twee maanden geleden pas cijfers over het afgelopen kalenderjaar bekend. De omzet groeide tot 42,8 miljoen Britse pond, ruim 63 procent meer dan in 2013. Dat is grotendeels te danken aan de entree op een aantal nieuwe markten, waaronder Nederland in augustus vorig jaar. Verder is Made.com internationaal actief in België, Frankrijk, Italië en sinds medio dit jaar ook in Duitsland. Het operationeel verlies kwam vorig jaar uit op 5,3 miljoen pond. Afgelopen zomer ontving het bedrijf een kapitaalinjectie van 60 miljoen dollar voor verdere groei.

‘Internationaal aantrekkelijk’
Callede’s compagnon Ning Li liet in september weten dat Made.com in de eerste helft van dit jaar 46 procent meer omzet heeft geboekt dan in dezelfde periode vorig jaar. ‘Buitenlandse verkopen tekenen nu voor 30 procent van de totale omzet. Dat toont de internationale aantrekkelijkheid van ons merk en onze producten’, aldus de ondernemer.

Lees ook: Gat in de markt: lekker slapen op Bruno (Twinkle 7-2015)