Twinkle | Digital Commerce

VidaXL belooft beterschap na berisping ACM

2019-10-15
1000562
  • [nieuws]
  • 0:58

Warenhuis vidaXL uit Venlo heeft na een waarschuwing van de Autoriteit Consument & Markt (ACM) wijzigingen doorgevoerd aan de bereikbaarheid van zijn klantenservice.

Dat doet het bedrijf nadat er bij de ACM meerdere klachten binnen kwamen over de slechte bereikbaarheid van de klantenservice. Consumenten maakten melding dat de nummer 35 van de Twinkle100 niet of nauwelijks bereikbaar was via de klantenservice. De ACM sprak het warenhuis daar vervolgens op aan. VidaXL heeft de waakhond toegezegd de bereikbaarheid te verbeteren en al aanpassingen te hebben doorgevoerd om de klantenservice te verbeteren.

Verplichte bereikbaarheid

VidaXL gaat de komende periode rapporteren aan de ACM over de verbetering van de kwaliteit van de klantenservice. Webwinkels zijn verplicht om bereikbaar en aanspreekbaar te zijn voor klanten. Ook moeten zijn duidelijk aangeven op welke manieren zij bereikbaar zijn.

Volgens de regels moeten webwinkels over minimaal twee kanalen beschikken waarmee klanten direct contact kunnen opnemen. Ook moeten consumenten ‘binnen een redelijke termijn’ beantwoord worden.

Eerder dit jaar werd Koopjedeal.nl, dat inmiddels is overgenomen door Dekbed-Discounter, ook op de vingers getikt door de ACM. Onder meer door een slecht bereikbare klantenservice.