Twinkle | Digital Commerce

Magento: een jaar na de overname

2019-10-23
1000562
  • 1:41

Ruim een jaar na de overname van Magento door Adobe is de software van het platform volledig geïntegreerd in het techbedrijf. Magento is hierdoor beter gepositioneerd en klaar voor de toekomst.

Dat bleek vandaag tijdens MagentoLive Europe 2019. Het jaarlijks terugkerende evenement van het softwarebedrijf dat dit jaar Amsterdam, specifieker RAI, aandoet. Tijdens het event worden merchants en partners op de hoogte gehouden van de stand van zaken. Moraal van het verhaal: de community, klantcontact en klantervaring zijn belangrijker dan ooit.

Tijdens de keynote-presentaties werd vandaag een blik nieuwe features en aankondigingen opengetrokken door een bataljon directeuren van zowel Magento als Adobe. Zo legde Paul Robson, president international bij Adobe, de nadruk op het versterkende aspect van beide partijen. Met Adobe’s contentkant enerzijds en Magento’s commercekant anderzijds. ‘Samen zorgt dat voor een extreem sterk platform en tal van mogelijkheden om de customer experience te verbeteren.’

Mede door die contentkant van Adobe hebben retailers nu meer mogelijkheden om een betere klantervaring neer te zetten. Voorbeelden waren er van Ikea, Maisons du monde en Beer Hawk, die stuk voor stuk op hun eigen wijze unieke klantervaringen neerzetten, met behulp van de software van zowel Adobe en Magento.

Community

De loftrompet werd ook gestoken over de aanwezige community. Magento is er namelijk nog steeds voor zowel de grote als de kleine webwinkelier. De input van de community blijkt dan ook enorm belangrijk. Mede daardoor loopt Magento dit jaar voor op zijn doelstellingen.

Magento 2.3.3

En dan zijn er nog de updates, gepresenteerd door Jason Woosley, vice president Commerce Product & Platform bij Adobe. Zo lanceerde Magento onlangs versie 2.3.3. Waarbij wederom feedback vanuit die community is toegepast. Daardoor beschikt de update over een verbeterd veiligheidspakket en is er veel aandacht besteed aan de Page Builder en PWA Studio. Bij die laatste kunnen merchants Progressive Web Apps maken. Interessant is dat Magento bezig is deze twee, dus Page Builder en PWA Studio, met elkaar te integreren. Daarnaast is een koppeling met Google Shopping Ads in de nieuwste update ‘available out of the box.’