Duitse modeketen Gerry Weber heeft zijn online aanwezigheid in Europa uitgebreid. Dit is onderdeel van een financiële herstructurering die het bedrijf doorvoerde nadat het een doorstart maakte.
Voor de herstructurering van de e-commerce activiteiten kon vanuit negen Europese landen online worden besteld. Nu is er webwinkel voor 'de rest van Europa' gelanceerd, naast afzonderlijke webshops voor Nederland, Engeland, Polen, Zwitserland, Oostenrijk en Duitsland.
Minder afhankelijk
Gerry Weber heeft naar eigen zeggen de front-end en back-end oplossing verbeterd en is minder afhankelijk geworden van externe dienstverleners. Dit jaar zal het modemerk ook een crosschannel crm-systeem implementeren.
FashionUnited meldt dat bij Gerry Weber op de agenda tevens uitbreiding van de e-commerce activiteiten naar Azië staat.
Eerder dit jaar vroeg het modemerk uitstel van betaling aan, in juli ontving het bedrijf een kapitaalinjectie van bijna 50 miljoen euro voor de herstructurering. In die maand namen Britse investeerder Robus Capital Management en Whitebox Advisors het bedrijf over.
Mooi om te lezen. Het aandeel staat nu op 4 cent, maar zal de komende maanden/jaren omhoog schieten.