Twinkle | Digital Commerce

Airbnb stapt in Nederlands kaartjesbedrijf Tiqets

2019-10-29
1000562
  • [nieuws]
  • 0:47

Het Amsterdamse toegangskaartjesbedrijf Tiqets heeft in een investeringsronde 60 miljoen dollar opgehaald. Investeerders zijn Airbnb en HPE Growth Capital en Investion.

Tiqets gaat het geld gebruiken om zijn groei door te zetten en de strijd aan te gaan met onder meer Booking.com, dat zich ook wil richten op online tickets. Het bedrijf zal zich tevens richten op het ontwikkelen van meer datagedreven technologische oplossingen voor musea en attracties 'om zo een breder publiek te bereiken, een betere bezoekerservaring te bieden en de omzet te laten stijgen', zo is in het persbericht te lezen.

190 landen

Vorig jaar haalde Tiqets al 23 miljoen euro op bij lead-investors HPE Growth Capital en Investion, in 2017 investeerde ook al HPE 17 miljoen dollar. Tiqets werd in 2014 opgericht en is uitgegroeid een groot online platform waar consumenten toegangskaarten in meer dan 190 landen voor musea en attracties kunnen kopen.